سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

شهر من نجف آباد

 

به مناسبت روز سالمندان به سراغ هیئت مدیره خانه سالمندان شهرستان نجف آباد رفتیم.

سرای پدر ویژه پدران سالمند که در سال 1384، که تعداد کمی از پدران سالمند را تحت پوشش داشت ولی متاسفانه به دلیل عدم استقبال مردم و وجود پاره ای از مشکلات منحل شده است اما سرای مادر ویژه مادران سالمند همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

این مکان از اواخر سال 83 تاسیس شده که از شهریور ماه سال 84 به صورت فعال شروع به کار کرده است که هم اکنون 30 سالمند در این مرکز نگهداری می شود.

حمید پور اسماعیلی مدیر عامل خانه سالمندان ضمن تشکر از مردم خیر و فهیم نجف آباد گفت: تا کنون تنها پشتیبان مالی این موسسه مردم خیر بوده اند که جبران کم توجهی ها و کم کاری های مسئولین شهر را کرده اند. وی اهداف این موسسه را در چهار کمیته عنوان کرد:

کمیته علمی فرهنگی :1. تجهیز کتابخانه ویژه سالمندان 2. برگزاری همایش های ادبی و علمی با حضور سالمندان 3. تجلیل از سالمندان فرهیخته شهر 4. ایجاد سایت ویژه سالمندان و ... .

کمیته رفاهی: 1. برگزاری اردو های زیارتی و تفریحی ویژه سالمندان 2. تشکیل صندوق پس انداز و قرض الحسنه ویژه سالمندان 3. تشکیل شرکت تعاونی ویژه سالمندان 4. ساخت و تجهیز سرای سالمندان و... .

کمیته بهداشتی : 1. تلاش برای تشکیل کلینیک ویژه سالمندان 2. تشکیل و توسعه کارت طلایی واستفاده سالمندان از خدمات مختلف پزشکی و پیرا پزشکی با تخفیف ویژه 3. تلاش برای تشکیل مرکز فیزیوتراپی و بازتوانی ویژه سالمندان 4. ارشاد عمومی جهت ارتقاء اطلاعات سالمندان و مردم در حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری های خاص سالمندان و... .

کمیته اقتصادی و مشارکت ها: 1. جلب کمک های مردمی جهت اهداف موسسه 2. انجام فعالیت های اقتصادی به نفع موسسه 3. چاپ تراکت، پوستر و ....  در جهت اهداف موسسه 4. ارتباط با سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مختلف و .... .

پور اسماعیلی گفت: به مناسبت روز سالمند بعد از دو سال تلاش موفق شدیم مرکز فیزیوتراپیست موسسه را راه اندازی کنیم.

وی ضمن تشکر از فرد خیری که اخیرا با اهدای یک باغ 10300 متری، یک منزل مسکونی 580 متری در مرکز شهر، پنجاه کارگاه قالی بافی با تمامی تجهیزات و نیز انعقاد قرارداد آمبولانس از تهران برای خانه سالمندان گفت: با ایجاد شرایط کنونی می توانیم فعالیت کمیته های این موسسه را به بهترین نحو پیگیری کنیم. وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی جلالی، مسئول تدارکات خانه سالمندان از زحمات وی تقدیر نمود.

راه حلی برای مشکلات روحی – روانی مادران سالمند امروز و فردا

 عباس اسماعیلی مسئول کمیته علمی فرهنگی موسسه سالمندان گفت: متاسفانه در کشور ما به نیاز های فرهنگی سالمندان توجه چندانی نمی شود، بر همین اساس با توجه به مطالعات جامعه شناسی خود تصمیم به اجرای طرح هنر درمانی و تئاتر درمانی برای سالمندان نمودم و با اجرای این طرح توانستم از طریق گفتار درمانی، قصه درمانی، گزارش درمانی و نقاشی درمانی روحیه از دست رفته برخی از مادران سالمند را به آنان برگردانم؛ به نحوی که یکی از مادران سالمند به علت تنهایی  با اطرافیان خود صحبت نمی کرد ولی اکنون بیش از 120 صفحه از ادبیات کهن و ضرب المثل های نجف آبادی را خوانده است. اسماعیلی گفت: یکی دیگر از فعالیت های این کمیته در قالب حلقه اجتماعی صورت می گیرد، که همزاد پنداری با سالمندان و هم کلام شدن با دعاها و نجواهای ایشان در جهت ایجاد رابطه عاطفی و تاثیر گذار بر سالمندان نقش بسزایی دارد. مسئول کمیته علمی - فرهنگی خانه سالمندان برگزاری برنامه های جشن ونیز عزاداری در مناسبت های مختلف ملی – مذهبی و اجرای آئین های باستانی و کهن برای سالمندان را از دیگر فعالیت های این کمیته برشمرد .

وی با تقدیر و تشکر ویژه ای از مادر یاران و پرستاران موسسه سالمندان برای ایشان و همه پرسنل آرزوی توفیق روز افزون کرد.




محمد سلیمانی پور نجف آبادی ::: یکشنبه 87/8/5::: ساعت 10:27 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :5012
 
 >>اوقات شرعی <<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<